Right-wing media aims to cast doubt on the subject of Roy Moore allegations

A large swath of right-wing mass media has sought to discredit or cast doubt on allegations of sexual misconduct facing Republican Alabama Senate applicant Roy Moore.

Breitbart, the far-right webpage headed by former White Residence chief strategist Steve Bannon, features been the most aggressive found in its coverage. The web site features deployed two staffers to Alabama who have attempted to destruction the Washington Post’s explosive story, including allegations from four girls who continued the record to say Moore initiated inappropriate sexual improvements toward them if they were teenagers and he was in his 30s. The Content story was based on interviews with more than 30 people who said they recognized Moore.

In a single story, Breitbart spoke with Nancy Wells — the mother of Leigh Corfman, who accused Moore of initiating a sexual encounter with her when she was 14 years older — and claimed she contradicted a “key detail” of her daughter’s story. The Content said in its original story that Corfman spoke with Moore “on her behalf phone in her room.” Breitbart asked Wells if Corfman experienced a good phone in her room to which she said no. Wells, however, in that case added, “But the phone in the house could get through to her easy.”

In another story, Breitbart noted that Wells said her daughter had to be convinced by the Content to speak out about her allegations against Moore. “She didn’t head to them. They known as her,” Wells advised Breitbart. But the Post had already disclosed this in its story, stressing that “neither Corfman nor any of the woman searched for the Content” and “were at first reluctant to speak publicly.” As Breitbart’s critics pointed out on social mass media, convincing sources to speak on the record is usually a fundamental part of journalism.

But it hasn’t been only Breitbart, whose spokesperson didn’t respond to a obtain comment, that has aimed to cast uncertainty on the allegations Moore faces.

Sean Hannity, like other conservative media giants, has not taken a hardline position on Moore. He has said that if the allegations happen to be true, they happen to be “beyond disgusting” and that Moore should stage aside, while simultaneously suggesting to his TV and radio market that the allegations could be a politically motivated strike job.

Just to illustrate: Previous Thursday, Hannity invited Fox Reports legal analyst Mercedes Colwin on his prime time program to discuss the sexual misconduct allegations and asked her numerous leading questions.

“Do people do it for the money? Do they carry out it for political factors?” Hannity asked Colwin. “Is that more common than people think?”

“Oh definitely,” Colwin replied.

Rush Limbaugh, the king of chat radio, called one of the accusers a good “wacky woman” on his software, according to a good transcript on his webpage, and read component of a story from a far-right weblog — 1 he admitted he was “unfamiliar with” — which sought to discredit one of the Post’s reporters. Limbaugh said he has “no idea” if the allegations against Moore happen to be true, but centered on arguing a double standard exists whenever a Republican rather than a Democrat is usually accused of misconduct.

Mark Levin, a high conservative talk show host, took a similar approach when reacting to the Post’s story, saying, it “is unattainable to judge the facts” before the election. He in that case thought we would zero in on the Post’s credibility and question the “timing of such a report.”

“Are we to believe these Washington Content reporters just happened to hear about this — they visited Alabama from a few of his supporters and today they were just able to draw the truth out of these women — particularly the former 14 season old who’s now 53 years ancient? Is that what we happen to be to believe?” Levin asked on his radio software the other day. “The newspaper that endorsed the Democrat already. That’s what’s going on.”

Levin was referring to the Content editorial board’s endorsement of Moore’s Democratic rival. He, however, failed to note that the newspaper’s newsroom functions independently of the editorial panel.

Fox Reports hosts Tucker Carlson and Laura Ingraham have employed even more tepid tactics to question the Post’s story.

Ingraham said on her behalf Friday radio present that if the allegations are true, they might be “completely unacceptable,” but added that she found it “just a little curious why [Content owner Jeff Bezos] sends a good band of reporters” to Alabama to “discover what happened in 1979.”

Carlson said on his Fri television software that the allegations “audio true” to him, but said the Content and media at large is becoming so untrustworthy that “even though maybe what they’re reporting is correct, it’s hard to know exactly.”

Read more on: http://money.cnn.com